7 Mart 2012 Çarşamba

Fetih 1453 (2012) (5*)


Orjinal İsim           :  Fetih 1453
Yönetmen              :  Faruk Aksoy
Yapım                     :  2011
Ülke                        :  Türkiye
Süre                        :  160 dk
Vizyon Tarihi          :  16 Şubat 2012
Bütçe                      :  17.000.000$
Imdb Puanı             :  8,4  (22.050 oy)


Bu filmi izledikten sonra ha bugün yazdım ha yarın yazacağım derken bu süreç bir haftayı buldu. Son filmimizden bu yana uzunca bir sürenin geçtiğinin farkındayım ancak bazen durumlar böyle oluyor ve yazmaya fırsat kalmıyor.
Neyse gelelim filmimize.
Zaten kötü bir gün geçirmiştim ve kızarkdaşıma hadi kalk sinemaya gidiyoruz dedim.Onunda merak ettiği bir film olan "Fetih" i seçtik ve o soğukta gece 22.00 seansına yer bulabildik.İmdb puanı 8.4 olan bu filme bu puanı hangi his ve duygularla verdiklerini sormak isterim. Açıkcası filmin yapımcılarının 17.000.000$'ı filmin neresine harcadıklarını da  sormak isterim.Yaklaşık 160 dakika süren Fetih, benim hayallerimi yerle yeksan etti desek doğru olur.Neresinden başlamak lazım bilemedim.Ama madem para dedık öyleyse teknik olarak başlıyalım, filmin sözde 17 milyon dolar harcanan bilgisayar sahneleri o kadar kötü ki adamlar bunu 90 'larda bu kadar kötü yapmıyorlardı. Paranın harcanmış olması  gereken "Ses" kalitesiyle ilgili olarakda söylemem gereken şu. Filmin sesi o kadar yüksekki bence mahkemeye versem işitme kaybı yaşadım diye, kazanmamam için hiçbir sebep yok. Filmin savaş sahnelerinde ses o kadar yüksekki film boyunca bir çok sahnede kulaklarımı tıkadığımı biliyorum.
Oyunculuklarla ilgilide söylemem gereken bir kaç şey var. Bu kastı(oyuncu seçimini) nasıl yaptınız? Bu kadar kötü oyuncuları nasıl bir araya topladınız? Yahutta filmi siz değil başka birimi çekti? Sizde en son onaymı verdiniz ? Bu nedir yahu? Hakikaten bu kadar kötü bir kast nasıl yapılır.Yine bu kötü durumun içinde Fatih'i oynayan  Devrim Evin dışında herkes rezalet desek yeridir.
Benim filmle ilgili başka söylemek istediğim bir şey yok.160 dakikalık sefalet diyorum film için. Hala izlemek isteyen varsa iyi seyirler:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder